قدرت واقعیت مجازی در املاک

امروزه، فن آوری های جدید دائما در حال معرفی هستند و چهره صنایع مختلف را تغییر می دهند. جدیدترین تکنولوژی در املاک و مستغلات  فن آوری تورهای مجازی و واقعیت مجازی (یا VR) است. در حال حاضر، واقعیت مجازی از برنامه های سه بعدی ایجاد شده و این دنیای مجازی را بوجودآورده است. امروز ، شما نمی توانید تجارت خود را در املاک و مستغلات بدون قرار دادن تورهای مجازی در سایت خود انجام دهید زیرا آنها به مشتریان کمک می کنند تا دقیقاً آنچه را می خواهند ، ببینند و این به آنها کمک می کند تا هنگام خرید قاطع تر باشند. علاوه بر این ، VR به شما این امکان را می­دهد که خانه را بدون حضور در آنجا  مشاهده کنید.

  آمار

95% از خریداران خانه برای جستجو از اینترنت استفاده می ­کنند.

51٪ از مردم خانه هایی را می­خرندکه بصورت آنلاین پیدا می کنند ، بنابراین اضافه کردن VR به این مرحله به وضوح قدم بعدی به نظر می رسد.

71٪ از نسل ها نسبت به استفاده از VR نظر مثبت دارند ، این شگفت آور است زیرا سریعا خود را با فناوری های جدید سازگار می­ کنند. از طرف دیگر ، نسل های قدیمی ممکن است کمی قانع کننده تر عمل کنند.

اکثر افرادی که به دنبال بازدید از خانه هستند به طور متوسط بین 5 تا 7 خانه را پیش از اقامت بازدید میکنند،واقعیت مجازی می تواند مدت زمانی را که صرف بازدید از خانه هایی که قصد خرید آن را ندارند و نمی پسندند را کاهش دهد.

درحال حاضر 77% از مشتریان ترجیح می­دهند قبل از بازدید واقعی، بازدید مجازی از ملک مورد نظر داشته باشند.

68٪ از مشتری ها می خواهند ببینند مبلمان آنها در خانه جدید چگونه به نظر می رسد.

62٪ از آمریکایی ها اکنون آژانس املاکی را انتخاب می­ کنندکه تورهای واقعیت مجازی سه بعدی را ارائه می دهد.

مزیت های استفاده از واقعیت مجازی در آژانس های املاک

1. صرفه جویی در زمان

استفاده از VR به صرفه جویی در وقت به آژانس های املاک کمک می کند. مخصوصاً برای ملک هایی که در فاصله دوری قرار دارند. از این فناوری می توان برای مشاهده املاک خارج از کشور یا در مناطق دور افتاده و روستایی استفاده کرد. خریداران می توانند بر روی اتاق های خواب ، آشپزخانه ، حمام و غیره کلیک کنند تا نمای واضح و سه بعدی از هر اتاق به آنها نشان داده شود. VR باعث صرفه جویی در وقت و منابع آژانس های املاک و مدت زمان برنامه ریزی روی یک ملک برای بدست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان وفادار می­شود.

2. ارتباطات آنلاین بهتر

VR امکان تعامل آنلاین بهتری را فراهم می کند زیرا مشتریان می توانند درباره هر جنبه ای از ملک اظهار نظر کنند. به عنوان مثال ، مشتری می تواند در مورد نوع کفپوش یا عایق و …. سؤال کند. این به مشاور کمک می کند زیرا امکان گرفتن بازخورد درلحظه در همان محیط آرام دفتر کار با این تکنولوژی امکان پذیر شده است.

3. تخیل را به واقعیت تبدیل می ­کند

شما می­توانید خریداران بالقوه یک ملک را با یک تور مجازی راهنمایی کنید تا ببینند پروژه پس از اتمام کار به چه صورت است و خریداران می توانند پس از اتمام ساخت و ساز ، نظرات خود را ارائه کنند. کمک به مشتریان برای تصور هر یک از ویژگیها باعث ایجاد ارتباط عمیق تری شده و کارایی بهتری روی مخاطب نسبت به تصاویر 2 بعدی دارد.

4. ترافیک سایت را افزایش می­دهد

علاوه بر این ، واقعیت مجازی توجه مردم را نسبت به تصاویر و متن های ساده بیشتر جلب می­ کند و این باعث افزایش ترافیک در سایت شما می شود. همچنین به خریداران کمک می کند تا راحت تر بودن در فضای آنجا را درک کنند. ابزارهای تعاملی درون واقعیت مجازی مانند ماشین حساب هاو…. می توانند یک خریدار را برای انجام معامله ترغیب کند.

5. دسترسی جهانی

هماهنگ کردن بازدید از املاک ، نشان دادن محوطه ملک به مشتری و مذاکره دربارده قیمتها و شرایط نه تنها بسیار وقت گیر است بلکه با واقعیت مجازی اکنون دیگر اهمیتی ندارد که مشتری شما در کجا زندگی می کند. VR به شما کمک می کند تا برای خریدارانی که فاصله زیادی با شما دارند ملک خود را به نمایش بگذارید. این به شما اجازه می دهد تا به عنوان نماینده املاک و مستغلات با مشتری های بیشتری همکاری کنید و سوالات بیشتری را از دفتر کار خود پردازش کنید!

6. پس انداز

سرمایه گذاری در تجهیزات تورهای مجازی سه بعدی ممکن است گران قیمت به نظر برسد. با این حال این یک سرمایه گذاری با ارزش است، نه تنها در حال نمایش ملک هستید بلکه تصاویر با کیفیتی نیز ارائه می دهید. قدرت فیلم ها و گرافیک های 360 درجه ای بسیار ارزشمند است و تمام آنچه که شما برای این کار نیاز دارید یک دوربین پانوراما و ویرایش اساسی است.

مزیت های استفاده از واقعیت مجازی برای خریدار و فروشنده

1. صرفه جویی در زمان برای خریدار

هماهنگی بازدید از ملک همیشه آسان نیست. اگر چندین ملک را مشاهده می کنید ، ممکن است همه در یک منطقه نباشند. واقعیت مجازی ممکن است جایگزین کاملی برای بازدید فیزیکی از ملک نباشد اما با این حال می­تواند تبدیل به اولیل بازدید خریدار از ملک شود، و باید این مساله را در نظر گرفت که می تواند ملک را در یک محله یا شهر یا کشوری دیگر ببیند.

2. عجله نکردن در مشاهده ملک

شما می توانید هر چقدر دوست دارید صرف مشاهده ملک کنید، بدون اینکه عجله ای از سوی نماینده بنگاه یا فروشنده داشته باشید. همچنین می توانید ملک را راحت تر بررسی کنید.

3. در دسترس بودن 24 ساعته تورمجازی

علاوه بر این ، استفاده از واقعیت مجازی در املاک و مستغلات بدان معنی است که کلیه املاک ذکر شده برای مشاهده در طول ساعات شبانه روز در دسترس هستند. با کمک هدست های واقعیت مجازی می توانید در هر ساعت از شب یا روز بدون حضور نماینده املاک و مستغلات، از املاک دیدن کنید.

4. نیاز به مرتب نگه داشتن ملک وجود ندارد

برای افزایش شانس فروش ملک خود ، معمولاً نمایندگان املاک تمیز کردن خانه را توصیه می کنند تا جذابیت بیشتری داشته باشد. با این حال، مرتب نگه داشتن خانه برای چند روز یا هفته کار دشواری است. فروشندگان حتی بعضی اوقات مجبور می شوند هنگام بازدید ، از خانه خود بیرون بروند. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی شما می توانید یک بار چیدمان خانه را انجام داده و طبق معمول به زندگی خود ادامه دهید.

5. آینده واقعیت مجازی

به زودی واقعیت مجازی حتی قادر به شبیه سازی حس لامسه و بویایی خواهد بود. در حین بازدید واقعیت مجازی از یک ملک ، ممکن است خریدار بوقلمون های تازه پخته شده را در آشپزخانه بو کند ، این به طور ناخودآگاه بر عقیده آنها درباره این اتاق تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، فناوری هاپتیک (VR touch) احساس لمس را در واقعیت مجازی شبیه سازی می­کند. خریدار قادر به احساس بافت دیوارها و مبلمان  و…. خواهد بود! کارشناسان واقعیت مجازی براین باورند تا در آینده تورهای مجازی واقعی همراه با احساس محیط فیزیکی قابل دسترس خواهد بود.