واقعیت مجازی و افزوده دراملاک و مستغلات

چگونه واقعیت مجازی در بخش املاک و مستغلات تحول ایجاد خواهد کرد؟

فناوری های دیجیتال مانند واقعیت مجازی (VR) ، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مختلط (MR) در حال تغییر شیوه طراحی ، خرید و فروش و حفظ املاک و مستغلات هستند. به طور سنتی بازی های ویدئویی و صنایع سرگرمی راه را در طراحی مجازی پیش برده اند ، اما اکنون صنایع دیگری مانند بخش املاک و مستغلات برای ایجاد ایده های برتر و تجربیات فراگیر برای مشتریان خود ، در حال شروع به ترکیب ایده هایی از صنعت سرگرمی هستند. چه کاری می توانیم انجام دهیم تا با واقعیت مجازی در املاک و مستغلات به سطح بعدی برسیم؟

واقعیت مجازی (VR) ، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مختلط (MR) چیست؟

فن آوری های همه جانبه کاربررا در یک محیط دیجیتالی که بتواند با آن تعامل داشته باشد غوطه ور می­ کند.

فن آوری های Immersive که امروزه بیشتر شناخته شده اند عبارتند از:

واقعیت مجازی (VR)

واقعیت افزوده (AR).

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از چه جهاتی مشابه هستند:

آنها هر دو از یک نوع فناوری استفاده می کنند.

آنها به کاربران کمک می کنند تا محیط های مجازی را با جزئیات بیشتری تجربه کنند.

آنها تمامی بخش ها و صنایع از جمله املاک و مستغلات ، خدمات شخصی و آموزش را تحت تاثیر قرار می ­دهند.

تفاوت اصلی بین VR و AR در واقع در مورد آنچه که اساساً وجود دارد نیست ، بلکه نحوه استفاده از آنها است. واقعیت مجازی معمولاً به این معنی است که کاربر برای دیدن یک محیط سه بعدی واقعی ، از هدست استفاده می کند ، در حالی که AR عناصر مجازی را از طریق برنامه هایی برای تلفن ، تبلت و عینک به دنیای واقعی اضافه می کند، وقتی این دو را با هم ترکیب می کنید ، ما در مورد واقعیت مختلط (MR) صحبت می کنیم. استفاده همزمان از AR و VR می تواند به صنعت گران کمک کند تا تجربه ای همه جانبه و کاملاً شگفت آور از پروژه های املاک و مستغلات را به دست آورند، با وجود این فناوری که هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، هیچ صنعتی شروع به استفاده از فناوری واقعیت مجازی نکرده است. اما برای بسیاری از صنایعی که وجود دارد ، در حال حاضر دارایی ارزشمندی را اثبات می کند. در حالی که بخش املاک و مستغلات از بسیاری جهات پیشگام هستند ، هنوز هم باید چیزهای زیادی برای آموختن وجود داشته باشد – و در واقع ، بسیاری از این دروس ممکن است از سایر بخش ها مانند:

صنعت سرگرمی پیشرو در VR و AR است. Vive Studios در حال تولید اولین فیلم بلند VR در جهان است ، در حالی که شرکت های بازی های ویدیویی نیز در حال آزمایش VR هستند – PlayStation قبلاً هدست VR مخصوص خود را منتشر کرده است.

روزنامه نگاران شروع به سرمایه گذاری در VR می کنند تا اخبار را به یک تجربه همه جانبه و حتی تعاملی تبدیل کنند. در بازاریابی ، VR و AR الهام بخش نسل بعدی کمپین های تجربی هستند. IKEA از واقعیت مجازی برای کمک به مردم در تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کند ، با این کار به آنها اجازه می دهد مبلمان کاملاً ساخته شده خود را در واقعیت مجازی ببینند.

در مهندسی ، واقعیت مجازی به تکنسین ها کمک می کند تا نقشه ها را طراحی کنند ، استراتژی های تعمیر و نگهداری ، انجام تست های استرس و موارد دیگر را انجام دهند. صنایع خودروسازی و هوافضا از واقعیت مجازی برای برنامه ریزی و آزمایش طرح های جدید قبل از تولید آنها استفاده می کنند و هزینه های قابل توجهی را کاهش می دهد.

از VR در مراقبت های بهداشتی برای آموزش دانش آموزان و پزشکان در مراحل ظریف استفاده می شود ، به آنها اجازه می دهد قبل از کار در زندگی واقعی روی بدن مجازی تمرین کنند.

و در آموزش ، VR و AR به شکل گیری یادگیری نسل بعدی کمک می­ کند. از کلاسهای درس گرفته تا سمینارهای آموزشی شرکتی ، دانش آموزان می توانند با مدل بازی کنند ، شرایط را تجربه کنند و فیلم های تعاملی را در واقعیت مجازی تماشا کنند.

بخش املاک و مستغلات با استفاده از VR و AR چگونه است؟

بخش املاک و مستغلات هنگامی که برای اولین بار ظهور کرد ، سریعاً با این فناوری سازگار شد و بسیاری از متخصصان املاک و مستغلات از عکاسی سه بعدی و فیلم های سه بعدی برای جلوه عالی استفاده کردند و باعث ایجاد تعاملی در فضای داخلی ساختمانهای خود شدند. این امر به خریداران و سرمایه گذاران بالقوه این امکان را می دهد که داخل یک محل را از روی صفحه نمایش رایانه خود مشاهده کنند و بدون نیاز به بازدید فیزیکی از فضای ، سبک و فضای ساختمان خود بدست آورند.

همانطور که فلورین کوتر اشاره می کند ، جایگزینی برای بینش وجود ندارد که با مراجعه حضوری و کاوش در یک ساختمان در زندگی واقعی ، بتوان از آن محافظت کرد. اما با توجه به واقعیت مجازی برای افزایش تجربه ، متخصصان املاک و مستغلات می توانند چیز جدیدی به فرایند فروش بیفزایند. به عنوان مثال ، VR به خریداران و سرمایه گذاران این امکان را می دهد که قبل از بازدید از یک سایت (به طور بالقوه گران و وقت گیر) ، لیست های خاص را مرور کنند تا لیست را محدود کنند. همچنین نمای واقعی از ساختمان را ارائه می دهد تا بعداً به آن مراجعه شود ، یا اینکه خریداران می توانند به مشتریان و ذینفعان خود نشان دهند. با واقعیت مجازی و افزوده، خریداران می توانند در ساختمان در حال ساخت و ساز که هنوز تمام نشده گشت بزنند.

صنعت ساخت و ساز، گسترده تر واقعیت مجازی را نیز به کار می گیرد. VR به آموزش کارمندان در مورد همه چیز ، از ایمنی سایت گرفته تا مشکلات لوله کشی دشوار و خاص کمک می کند ، به این معنی که واقعیت مجازی به صنعت ساخت و ساز در بهبود ایمنی ، نگهداری و زمان فروش ساختمان های جدید کمک می کند.

واقعیت مجازی برای بخش املاک و مستغلات چه امکاناتی را دارد؟

واقعیت مجازی علاوه بر این که به خریداران و سرمایه گذاران فرصتی برای کاوش در یک ساختمان از راه دور را می­دهد ، VR به کاربران این امکان را می دهد که خیلی فراتر از محیط را گشت و گذار کنند و به آنها این فرصت را می دهند که نمای بیرونی یک ساختمان ، محوطه دانشگاه و شهر اطراف آن را ببینند. این دیدگاه ها می تواند به خریداران کمک کند تا درک کنند که چگونه یک ملک به نظر می­رسد­ و معماری آن را ببینند، موقعیت آن در رابطه با محیط اطراف را درک کنند، به عنوان مثال ، با VR ، می توانید فاصله بین اجسام، ابعاد و اندازه های موجود نسبت به موقعیت ملک را بسنجند و درک کنند ، یا ببینید که نمای ساختمان از فاصله دور چگونه به نظر می رسد، اکنون معماران و توسعه دهندگان در حال شروع به استفاده از واقعیت مجازی به عنوان یک مؤلفه اصلی در فرایندهای طراحی خود هستند. به گفته هروه فونتین ، پیشرفت سریع فناوری به طراحان این امکان را می دهد تا در محیط های شبیه سازی شده کار کنند ، جایی که می توانند با اشکال ، طرح ها و مواد مختلف آزمایش کنند. این راه حل فن آوری مزایای بسیاری را ارائه می دهد – از جمله آنها ، توانایی ورود مشتری به یک شبیه سازی برای نشان دادن چگونگی ظاهر و سبک های مختلف در زمان واقعی ، سپس به سرعت طراحی را مطابق با مشخصات آنها تنظیم می کنند. معماران همچنین می توانند طیف وسیعی از تست های استرس را انجام دهند ، اطمینان حاصل می کنند که طراحی آنها می تواند ایمن تر و با صرفه تر باشد.

برای بخش املاک و مستغلات گام بعدی چیست؟

یکی از بزرگترین چالش های مربوط به بخش املاک و مستغلات ، ماندن جلوتر از منحنی در طراحی VR و AR و شروع به سازگاری با واقعیت مختلط است. همانطور که هروه فونتین می گوید ، این فناوری ها روزی به اندازه صفحه نمایش های لمسی فراگیر خواهند شد ، به این معنی که مشتریان به طور فزاینده ای انتظار دارند که تجارب VR به طور گسترده تری ، در دسترس تر ، همه جانبه تر و دارای ویژگی های جدید مانند تعامل بیشتر باشد، بنابراین ، بخش املاک و مستغلات باید به دنبال جذب استعداد برتر VR باشد. Frédéric Lecompte از Backlight می گوید که به زودی VR ، AR و MR در همه صنایع خواهند بود ، اما برخی از صنایع برای متخصصان VR جذاب تر از سایرین هستند. کوین کاردونا خاطرنشان می کند که بسیاری تصمیم می گیرند در بازی های ویدئویی و صنایع سرگرمی شرکت کنند ، زیرا این صنایع معمولاً فرهنگهای هیجان انگیزی دارند. اگر بخش املاک و مستغلات قصد دارد با این بنگاه ها رقابت کند ، باید به فرهنگ شرکت خود نگاه کند و با الهام بیشتر از صنایع دیگر به عنوان روشی برای تنوع بخشیدن به پیشنهادهای فناوری خود اقدام کند،هروه فونتاین همچنین اظهار داشت که تجربیات VR چیزی بیش از گرافیک و صدا عالی نیستند – آنها نیز باید عاطفی باشند. مانند بازی های ویدئویی و فیلم ها ، بخش املاک و مستغلات باید به دنبال ایجاد داستانی در تجربیات VR خود باشند. پیاده روی یک ساختمان نه تنها ساختمان را نشان می دهد بلکه با استفاده از قصه گویی احساس را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. به نوبه خود ، هروه فونتین معتقد است طراحانی که می خواهند واقعیت های مجازی را با شایستگی هنری خلق کنند ، شروع به نگاه به بازار املاک و مستغلات به عنوان مکانی عالی برای ابراز خود می کنند.